Ренесансні чесноти ранньомодерної особистості у європейських молодіжних ініціативах ордену єзуїтів

Автор(и)

  • Руслан Басенко Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4833.1.2016.83596

Ключові слова:

орден єзуїтів (Товариство Ісуса), педагогічне мислення, молодіжна політика, ренесансний гуманізм, чесноти, «освічене благочестя», «добрі мистецтва», освіченість, красномовство, діяльна побожність

Анотація

У запропонованій статті автор обґрунтував місце ренесансних чеснот особистості в педагогічних пріоритетах ранньомодерної європейської молодіжної політики Товариства Ісуса. Відзначено, що кодекс доброчесностей орденської молоді був тісно пов’язаний із розумінням гуманізму в трьох вимірах: як відновлення античної спадщини, як людяності, як індивідуалізму. Ігнатіанські педагогічні практики розбудови чеснот розглянуто крізь призму втілення еразмівського виховного ідеалу «освіченого благочестя» та орденських педагогічних положень про «добрі мистецтва».


В предложенной статье автор обосновал место ренессансных добродетелей личности в педагогических приоритетах раннемодерной европейской молодежной политике Общества Иисуса. Отмечено, что кодекс добродетелей орденской молодежи был тесно связан с пониманием гуманизма в трех измерениях: как возрождение античного наследия, как человечности, как индивидуализма. Игнатианские педагогические практики развития добродетелей рассмотрено сквозь призму воплощения эразмианского воспитательного идеала «образованного благочестия» и орденских педагогических положений о «добрых искусствах».


A period of European Renaissance  is  the birth of the modern personality and virtues Renaissance Christian humanism is a model of ethical attitudes today. The first attempt of early modern European youth education in educational system of coordinates of Renaissance humanism, no doubt, was  created  within the youth Order of St   Ignatius. The author concludes that the Jesuits interpreted pedagogically Renaissance and humanistic intellectual heritage to the implementation of the Order implementing schooling some semantic meaning loads of humanism in this article. Recognizing it  as «imitation of ancient people», as an appeal to samples of ancient learning, fundamental virtues of the Society of Jesus proclaimed erudition, sophistication of Latin, intellectual culture, exquisite taste, eloquence, perfection scientist speech and public speaking, virtuous behavior. With the Renaissance and humanistic individualism priorities code integrity Jesuit added active devotion, diligence, active, creative enthusiasm and initiative, determination and zeal, compassion, rationality and prudence, the Jesuits appreciated the talent and abilities of youth, drawn attention to the need to care for the physical health etc. Etymological interpretation of humanity as humanity in correctional priorities Jesuits answered task of building virtues of modesty and politeness, prudent and tolerance, respect and attention for elders, love and kindness, ethics, partnership and unity. The author analyzed ways to implement Ihnatius pedagogy of Erazmiv educational ideal of «enlightened piety» and in the context of the unity of educational tasks author  drew attention to the medal educational provision «good art» giving conclusions about ways of teaching extrapolation Jesuit experience building Renaissance virtues of Christian humanism in the practice of modernization national educational strategy modernity.


Біографія автора

Руслан Басенко, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

аспірант кафедри всесвітньої історії та методики викладання історії Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка

Посилання

Басенко Р. О. Генеза і зміст освітньо-виховного напряму молодіжної політики ордену єзуїтів (XVI – XVII століття) [Текст] / Р.О. Басенко // Актуальні проблеми вітчизняної та всесвітньої історії : [зб. наук. пр]. – Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2014. – Вип. 17. – С. 67 – 78.

Год Б. В. Мудрість вихователя (видатний іспанський гуманіст Х. Л. Вівес про виховання і навчання особистості) [Текст] / Б. В. Год // Наукові праці : [наук.-метод. журн.]. Педагогічні науки / Миколаївський держ. гуманіт. ун-т імені П. Могили. – Миколаїв : Вид во МДГУ ім. П. Могили, 2002. – Т. 24. – Вип. 11. – С. 107 – 114.

Кихле Ш. Игнатий Лойола. Учитель духовности [Текст] / Ш. Кихле : пер. с нем.  М. : Истина и Жизнь, 2004.  208 с.

Конституції Товариства Ісуса та їх Додаткові Норми [Текст] ; пер. з англ. А. Маслюх. – Львів : Свічадо, 2005. – 532 с.

Ранке Л. Римские папы, их церковь и государство в XVІ и XVII столетиях [Текст] : пер. с нем. / Леопольд фон Ранке. – СПб. : Тип. И. Глазунова и К., 1842. – 480 с.

Ratio studiorum : Уклад студій Товариства Ісусового. Система єзуїтської освіти [Текст] ; пер. з лат. Р. Паранько ; пер. з англ. А. Маслюх. – Львів : Свічадо, 2008. – 252 с.

Шмонин Д. В. «Порядок и устроение». К публикации раздела «Ratio Studiorum» (1599) [Текст] / Д. В. Шмонин // Вестник Русской христианской гуманитарной академии. – СПб. : Изд-во РХГА, 2011. – Т. 12. – Вып.4. – С. 308 – 326.

Яковенко Н. М. Латинське шкільництво і «шкільний гуманізм» в Україні кінця XVІ – середини XVІІ ст. [Текст] / Н. М. Яковенко // Київська старовина. – 1997. – № 1-2 (315). –

С. 11 – 27.

Olin J. Erasmus, Utopia, and the Jesuits: Essays on the Outreach of Humanism [Text] / John C. Olin. – New York: Fordham University Press, 1994. – 105 pages.

O'Malley J.W. Jesuit Schools of Humanities Yesterday and Today [Text] / John W. O'Malley // STUDIES IN THE SPIRITUALITY OF JESUITS. – 2015. – Vol.47. – No.1. – P. 1 – 34.

O'Malley J.W. Renaissance Humanism and the First Jesuits [Text] / John W. O'Malley // Ignacio de Loyola y su tiempo: Congreso Internacional de Historia (9-13 Septiembre 1991); Universidad de Deusto / J. Plazaola, S.J., Ed. – Bilbao: Ediciones Mensajero, 1992. – P. 381 – 404.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-24

Номер

Розділ

Історія освіти