До джерел вивчення психолого-педагогічного забезпечення процесу диференціації у се-редній школі України (кінець 1950-х рр.)

Автор(и)

  • Наталія Дічек Інститут педагогіки НАПН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4833.2.2014.83036

Ключові слова:

стенограма, вчена рада, Інститут педагогіки УРСР, Інститут психології УРСР, диференціація навчання, здібності учнів, шкільна освіта, обдаровані діти, українські науковці, освітні інновації

Анотація

Автор публікації пропонує текст архівного документу – стенограму спільного засідання вчених Рад Інституту педагогіки УРСР та Інституту психології УРСР (від 11 грудня 1958 р.), присвяченого обговоренню питання про диференціацію навчання і розвиток здібностей учнів. У цьому документі яскраво відображено позицію і ставлення провідних українських учених у галузі шкільної освіти до ідеї запровадження диференціації навчання, зокрема організації шкіл для обдарованих дітей. Стисло окреслено історичні реалії, які вмотивовували зазначене обговорення. Із тексту стенограми постає, що в обговоренні запровадження можливих освітніх новацій, українські науковці висловлювали різні думки: і на користь змін, і проти них. Документ може бути корисним дослідникам розвитку школи у радянську добу.

 

Автор публикации предлагает текст архивного документа стенограмму совместного заседания ученых советов Института педагогики УССР и Института психологии УССР (от 11 декабря 1958 г.), посвященного обсуждению вопроса о дифференциации обучения и развития способностей учащихся. В этом документе ярко отражена позиция и отношение ведущих украинских ученых в области школьного образования к идее введения дифференциации обучения, в частности организации школ для одаренных детей. Кратко обозначены исторические реалии, которые мотивировали указанное обсуждение. Из текста стенограммы возникает, что в обсуждении введения возможных образовательных инноваций, украинские ученые высказывали разные мнения: и в пользу изменений, и против них. Документ может быть полезным исследователям развития школы в советские времена.

 

The author of publishing offers the archival document - a transcript of the joint meeting of scientists of the Institute of Pedagogy of the USSR and the Institute of Psychology of the USSR (from December 11, 1958), and discussed the issue of differentiation of training and development abilities of students. This document clearly shows the position and attitude of the leading Ukrainian scientists in the field of school education to the idea of introducing differentiated instruction, including the organization of schools for gifted children. Briefly the historical realities outlined that motivated the discussions. It is clear from the transcript text that in discussing the possible introduction of educational innovations, Ukrainian scientists have expressed different opinions, in favor of change and against them. The document may be useful to researchers of schools in the Soviet era.

Біографія автора

Наталія Дічек, Інститут педагогіки НАПН України

доктор педагогічних наук, професор Інституту педагогіки НАПН України

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-11-11

Номер

Розділ

Маловідомі джерела