Розвиток мережі закладів професійно-технічної освіти Сумської області (1959–1991 роки)

Автор(и)

  • Олександра Шипарьова Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4833.2.2014.83006

Ключові слова:

професійно-технічна освіта, професійно-технічні училища, міські професійно-технічні училища, сільські професійно-технічні училища, технічні училища, кваліфікований робітник

Анотація

У статті проаналізовано розвиток мережі закладів професійно-технічної освіти Сумської області протягом 1959–1991 років. Зосереджено увагу на організації та реорганізації професійно-технічних училищ, які відбувалися відповідно до змін нормативно-правової бази, зміні кількості учнів у цих закладах, розширенні переліку професій, за якими готували кваліфікованих робітників, переході закладів професійно-технічної освіти на підготовку робітників з отриманням середньої освіти.


В статье проанализировано развитие сети учреждений профессионально-технического образования Сумской области на протяжении 19591991 годов. Сосредоточено внимание на организации и реорганизации профессионально-технических училищ, которые происходили в соответствии с изменениями в нормативно-правовом поле, изменении количества учащихся в этих учреждениях, расширении перечня профессий, по которым подготавливали квалифицированных работников, переходе заведений профессионально-технического образования на подготовку рабочих со средним образованием.


The article analyzes the development of a network of institutions of vocational education in Sumy region within 1959–1991. It focuses on organization and restructuring of vocational schools, which was in accordance with changes in the regulatory framework, the change in the number of students in these institutions, the expansion of the list of professions for which was prepared by skilled workers, the transition of vocational education for the training of workers with secondary education. The rapid development of science and technology greatly influenced the development of the network of vocational schools, encouraged the creation of new, technologically more complex jobs. Analysis of regulatory documents, archival sources revealed that during 1959–1991 was an intensive development network of vocational education in Sumy region, reorganization institutions took place, new skills cut off, and the number of students in vocational schools increased significantly. Changing quantity and quality of vocational schools: in 1958 there were 19 in vocational schools, and in 1989–46, which carried out training for 90 specialties.

Біографія автора

Олександра Шипарьова, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

аспірант Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка

Посилання

Баранов В. И. Рабочая смена: О развитии профессионально-технического образова-ния в УССР / В. И. Баранов, В. Н. Гнедин, Н. П. Гриневич. – Київ : Вища школа, 1976. – 168 с.

Батышев С. Я. Акуальные проблемы под-готовки рабочих высокой квалификации / С. Я. Батышев. – М. : Педагогика, 1979. – 224 с.

Булгаков А. А. Профессионально-техни-ческое образование в СССР на современном этапе / А. А. Булгаков. – М. : Высшая школа, 1977. – 311 с.

Веселов А. Н. Профессионально-техни¬ческое образование в СССР : Очерки по истории среднего и низшего профтехобразования / А. Н. Веселов. – М. : Профтехиздат, 1961. – 435 с.

Глазунова Н. И. Подготовка рабочей смены: развитие системы профессионально-технического обрахования. 1959–1987 гг. / Н. И. Глазунова. – К. : Вища школа, 1987. – 197 с.

Гринев Е. А. 150 рабочих профессий: спра-вочник / Е. А. Гринев. – Х. : Прапор, 1989. – 148 с.

Закон СССР от 24.12.1958 «Об укреплении связи школы с жизнью и о дальнейшем развитии системы народного образования в СССР» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://base.consultant.ru/cons/cgi/ online.cgi?req=doc;base=ESU;n=9934.

Лікарчук І. Л. Професійно-технічна освіта України: історичний шлях і перспективи / І. Л. Лікарчук. – К. : Педагогіка, 1999. – 287 с.

Народна освіта, наука і культура в Україн-ській РСР : статистичний збірник. – К. : Статистика, 1973. – 320 с.

Осипов А. Н. Организация учебно-произ-водственной работы в сельских профес-сионально-технических училищах : метод. пособие / А. Н. Осипов, А. Ф. Королев. – М. : Высшая школа, 1979. – 270 с.

Осовский Е. Г. Развитие теории профес-сионально-технического образования в СССР (1917–1940) / Е. Г. Осовский. – М. : Высшая школа, 1980. ‒ 287 с.

Перечень профессий, по которым ведется подготовка квалифицированных рабочих в ПТУ Сумской обл. – Сумы, 1980. – 22 с.

Постанова ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР від 02.04.1969 року № 240 «Про заходи щодо подальшого покращення підготовки кваліфікованих робітників в навчальних закладах системи професійно-технічної освіти» [Електронний ресурс]. – Режим до-ступу : http://pravo.levonevsky.org/baza/ soviet/sssr5177.htm.

Пузанов М. Ф. Очерки истории професси-онально-технического образования в Украинской ССР / М. Ф. Пузанов, Г. И. Те-рещенко. – К. : Вища школа, 1980. – 232 с.

Система ПТО Сумщины. – Сумы, 1980. – 4 с.

Державний архів Сумської області

(ДАСО) // Ф. Р-1477, оп. 2, спр. 501, 157 арк.

ДАСО // Ф. 2196, оп. 9а, спр. 133, 249 арк.

ДАСО // Ф. 2196, оп. 9а, спр. 224, 82 арк.

ДАСО // Ф. 2196, оп. 9а, спр. 715, 81 арк.

ДАСО // Ф. 2196, оп. 9, спр. 1800, 189 арк.

ДАСО // Ф. 3335, оп. 1, спр. 169, 277 арк.

ДАСО // Ф. 3335, оп. 1, спр. 200, 301 арк.

ДАСО // Ф. 3427, оп. 1, спр. 389, 113 арк.

ДАСО // Ф. 3369, оп. 1, спр. 683, 47 арк.

ДАСО // Ф. 3369, оп. 1, спр. 723, 56 арк.

ДАСО // Ф. 3369, оп. 1, спр. 763, 68 арк.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-11-14

Номер

Розділ

Педагогічне краєзнавство