Життя Януша Корчака і його доля
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4833.2.2014.82870Ключові слова:
Януш Корчак, педагогічна думка, життя, доля, діти.Анотація
У статті представлено долю представника педагогічної ниви ХХ століття – Януша Корчака – відомого польського педагога, лікаря, прекрасного журналіста, талановитого письменника, активного громадського діяча. Він присвятив своє життя дітям, педагогіці та психології, пов’язаній з визначенням наукових та практичних підходів у створенні системи виховання. Той спадок, який полишив Януш Корчак, дав підстави дослідникам поставити його в один ряд з видатними філософами і педагогами попередніх епох, що зберегли своє значення в цивілізаційному розвитку освіти, в культурі педагогічної професії, в розвитку гуманістичної думки. Своїм життям Януш Корчак вірно, віддано, талановито служив дітям, захищав дитинство як найважливішу цінність людської цивілізації. Цінність, яка є непроминальною, вічною. Для усіх дітей. На усі часи.
В статье представлена судьба представителя педагогического поприща ХХ века - Януша Корчака - известного польского педагога, врача, прекрасного журналиста, талантливого писателя, активного общественного деятеля. Он посвятил свою жизнь детям, педагогике и психологии, связанной с определением научных и практических подходов в создании системы воспитания. То наследство, которое оставил Януш Корчак, дал основания исследователям поставить его в один ряд с выдающимися философами и педагогами предыдущих эпох, сохранивших свое значение в цивилизационном развитии образования, в культуре педагогической профессии, в развитии гуманистической мысли. Своей жизнью Януш Корчак верно, преданно, талантливо служил детям, защищал детство как важнейшую ценность человеческой цивилизации. Ценность, которая является непреходящий, вечной. Для всех детей. На все времена.
The paper presents the representative’s fate of educational fields of twentieth century – Janusz Korczak – famous Polish educator, doctor, excellent journalist, a talented writer, an active public figure. He devoted his life to children, pedagogy and psychology related to the definition of scientific and practical approaches to establish a system of education.
That legacy was left by Janusz Korczak, gave reason researchers to put it on par with leading philosophers and teachers of previous eras that have retained their importance in the development of civilization, education, culture teaching profession, the development of humanist thought – with J. Rousseau, J. Pestalozzi, J. Dewey, M. Montessori, A. Makarenko, V. Sukhomlinsky. His personal commitment to one too challenging at all times the case that he chose, commitment to children for whom he lived, who was the mother, father, doctor, teacher, director, friend, colleagues, who was grateful for the cooperation and for the trust for their commitment to children – this gives reason to put it in a row on the fate way as Albert Schweitzer, Valentin (Luke) Voino-Yasenetsky, Mother Teresa have selected the way of faithful service. Every nation has its saints, give them honor. There are figures who gained worldwide respect…
Janusz Korczak served children talentedly, devotionally, truly all his life, protected childhood as the critical value of human civilization. The value that is everlasting, eternal for all children at all times.