Застосування методів психолого-педагогічної діагностики в установах соціального виховання
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4833.2.2013.23534Ключові слова:
заклади соціального виховання, досвідно-педологічні станції, лікарсько-педологічні кабінети, дитячі будинки для неповнолітніх правопорушників, дитячі містечка.Анотація
У статті розглядається діяльність закладів соціального виховання, у практиці яких використовувалися методи психолого-педагогічної діагностики. Простежено практику впровадження тестування у досвідно-педологічних станціях (Київська, Дніпропетровська, Харківська, Одеська); лікарсько-педагогічних кабінетах, дитячих будинках для неповнолітніх правопорушників, дитячих містечках. Проаналізовано складові комплексного педологічного дослідження індивідуальності вихованців дитячого містечка «Ленінське». Визначено спектр тестових методик, на основі яких здійснювалася діагностика емоційної, інтелектуальної сфер, динаміки працездатності.
В статье рассматривается деятельность учреждений социального воспитания, в практике которых использовались методы психолого-педагогической диагностики. Отслежена практика внедрения тестирования в опытно-педологических станциях (Киевская, Днепропетровская, Харьковская, Одесская), врачебно-педагогических кабинетах, детских домах для несовершеннолетних правонарушителей, детских городках. Проанализированы составляющие комплексного педологического исследования индивидуальности воспитанников детского городка «Ленинское». Определен спектр тестовых методик, на основе которых происходила диагностика эмоциональной, интеллектуальной сфер, динамики работоспособности.
This paper deals with the activities of institutions of social education, which is used in the practice of the methods of psychological and educational assessment of personality. It traces the practice of introducing testing experiential and pedagogical point (Kiev,Dnepropetrovsk,Kharkov,Odessa), medical and pedological rooms, children’s homes for juvenile offenders, playgrounds. The complex of pedological study individual foster children camp «Lenin», including tests to determine the emotional, intellectual fields and the dynamics of performance of pupils is determined.
Посилання
Звіти Дніпропетровської, Київської, Одеської та Харківської досвідно-педологічних стан¬цій про їхню роботу за 1930–1931 рік та пла-ни роботи на 1931–1932 рік // Центральний державний архів вищих органів влади управління, ф. 166, оп. 7, спр. 429 на 101 арк.
Кабінет індивідуальної педагогіки в Києві // Шлях освіти. – 1927. – № 10. – С. 144–147.
Личные карточки воспитанников за 1927–1930 гг. // Державний архів м. Києва, р – 318, оп. 1, спр. 109 а. на 275 аркушах.
Одеський краєвий колектор для дефектив-них дітей // Шлях освіти. – 1927. – № 10. – С. 147–152.
Особові справи вихованців за 1929 р. // Державний архів м. Києва, р – 161, оп. 1, спр. 43, на 20 аркушах
Протоколи засідань колегії відділу пато-логічного дитинства і лікарсько-педаго¬гічного кабінету досвідної станції Головсоц-виху при Наркрмосі УРСР та листування з обласними інспекторами установ для де-фективного дитинства про комплектування кадрами цих установ // Центральний дер-жавний архів вищих органів влади управ-ління, ф. 166, оп. 2, спр. 1684 на 54 арк.
Робота Харківського кабінету соціальної пе-дагогіки досвідно-педологічної станції // Український вісник експериментальної пе-дагогіки та рефлексології. – 1927. – № 3–4. – С. 340–347.
Ряппо Я. Система народної освіти на Украї-ні / Я. Ряппо. – Харків, 1926. – 20 с