Фізичне здоров’я як проблема в історії західноєвропейської педагогічної думки

Автор(и)

  • Роман Поліщук

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4833.2.2013.23472

Ключові слова:

педагогічна думка, гуманізм, Середньовіччя, Ренесанс, Просвітництво, гармонійний роз-виток, природовідповідність, фізичне здоров’я, тіловиховання

Анотація

У статті аналізується рецепція проблеми фізичного здоров’я (фізичного виховання, тіловиховання) педагогічною думкою епох європейського Середньовіччя, Ренесансу, Просвітництва, з’ясовується суспільний і гуманітарний контекст епох, особлива увага звертається на спадщину видатних педагогів Я. А. Коменського, Д. Локка, Ж.-Ж. Руссо, Й. Г. Песталоцці та ін. Зазначено, що кожен з цих педагогів та ідеї, які вони висували збагатили та розширили загальні освітні погляди, підкреслючи важливість фізичного розвитку як основного компоненту гармонійного розвитку особистості. Оцінено внесок викладачів-філантропістів у розвиток даного питання, які створили проект, за допомогою якого формувалися засади педагогічної теорії в Російській імперії за визначенням П. Лесгафта. Підкреслено те, що європейські педагогічні погляди базувалися на принципах гармонійного виховання та особистісного розвитку. 

 

В статье анализируется рецепция проблемы физического здоровья (физического воспитания, теловоспитания) педагогической мыслью эпох европейского Средневековья, Ренессанса, Просвещения, определяется общественный и гуманитарный контексты эпох, особое внимание обращается на наследие выдающихся педагогов Я. А. Коменского, Д. Локка, Ж.-Ж. Руссо, И. Г. Песталоцци и др. Отмечено, что каждый из этих педагогов и идеи, какие они выдвигали обогатили и расширили общие образовательные взгляды, подчеркивая важность физического развития как основного компонента гармоничного развития личности. Оценен вклад преподавателей-филантропистов в развитие данного вопроса, которые создали проект, с помощью какого формировались принципы педагогической теории в Российской империи по определению П. Лесгафта. Подчеркнуто то, что европейские педагогические взгляды базировались на принципах гармоничного воспитания и личностного развития.

 

The reception problems of physical health (physical education, body care) teaching periods opinion of  European Middle Ages, Renaissance, Enlightenment, it turns out social and humanitarian context eras are analyzed in the article, particular attention is drawn to the heritage of outstanding teachers J. A. Comenius, John Locke, J. J. Rousseau, J. H. Pestalozzi and others. Each of these teachers their respective ideas naturaly expanded and enriched the global educational thought in the preservation and strengthening of physical health, as a fundamental component of the harmonious development of personality. The contribution of teachers philanthropist in the development of the problem, conducted appropriate projection to achieve educational thought in the Russian Empire and its evaluation P. Lesgaft is assessed. It is emphasized that in European educational thought of those ages practiced the idea of harmonious education and personal development. 

 

Біографія автора

Роман Поліщук

аспірант кафедри дошкільного та початкового навчання Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Ващенко Г. Твори. Т. 4. Праці з педагогіки та психології / Григорій Ващенко. – К. : «Шко-ляр»-«Фода», 2000. – 416 с.

Джуринский А. Н. История педагогіки / А. Н. Джуринский. – М. : ШЦ «ВЛАДОС», 1999. – 432 с.

История педагогики и образования: от за-рождения воспитания в первобытном обще-стве до конца ХХ в / под ред. А. И. Пис¬кунова. – М. : ТЦ «Сфера», 2001. – 512 с.

Коменский Я. А., Локк Д., Руссо Ж.-Ж., Пес-талоцци И. Г. Педагогическое наследие / сост. В. М. Кларин, А. Н. Джуринский. – М. : Педагогика, 1988. – 416 с.

Левківський М. В. Історія педагогіки : навч. посібник / М. В. Левківський, О. М. Мики¬тюк. – Харків : ОВС, 2002. – 240 с.

Лесгафт П. Ф. Собрание педагогических со-чинений : в 4-х т. / П. Ф. Лесгафт. – М. : Физкультура и спорт, 1951. – Т. 1. – 444 с.

Сисоєва С. Нариси з історії розвитку педа-гогічної думки / С. Сисоєва, І. Соколова. – К. : Центр навч. літератури, 2003. – 308 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Історія педагогічної думки