ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ МУЗЕЙНИХ ЗАНЯТЬ: ВІД ПРОСВІТНИЦТВА ТА ІДЕОЛОГІЇ – ДО ІНТЕРАКТИВНОСТІ ТА УНІВЕРСАЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4833.1.2019.185004Ключові слова:
Музей, музейний простір, принципи навчання, середовище навчання, музейне заняття, моделі педагогічної діяльності, універсальність.Анотація
У статті розкриваються методологічні засади організації занять у просторі музею. На основі ретро-спективного аналізу проведено порівняння різних історичних моделей педагогічної діяльності музеїв та відпо-відних дидактичних принципів, визначено можливі образи музею як педагогічної системи. Обґрунтовано су-часні дидактичні принципи музейного заняття на основі моделі музею співучасті («participatory museum») з акцентом на універсальність та інтерактивність такої діяльності.Посилання
Gil', A. Ju. (2008). Jevoljucija muzeja v kontekste stanovlenija informacionnogo obshhestva. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta, 306, 35–38 [in Russian].
Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedaho-hichnyi slovnyk. S. Holovko (Ed.). Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Kliuchko, Yu. M. (2014). Misiia suchasnoho muzeiu u konteksti osvitnikh problem. Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti, Issue 15, 43–48 [in Ukrainian].
Leshhenko, A. (2011). Participatory Museum: novyj uroven' muzejnoj interaktivnosti. Muzej, 3, 38–40 [in Russian].
Mysheva, T. P. (2006). Stanovlenie muzeja i muzejnoj pedagogiki. Vestnik Taganrogskogo instituta imeni A. P. Chehova, 2, 129–133 [in Russian].
Panteleichuk, I. V. (2002). Virtualnyi muzei. Pytannia kulturolohii. Kyiv, Issue 18, 60–64 [in Ukrainian].
Pshenichnaja, S. V. (2001). «Muzejnyj jazyk» i fenomen muzeja. Serija «Mysliteli»: V diapazone gumanitarnogo znanija. Issue 4: Sbornik k 80-letiju professora M. S. Kagana. Sankt-Piterburg: Sankt-Peterburgskoe filosofskoe obshhestvo, 233. URL: http://anthropology.ru/ru/text/ pshenichnaya-sv/muzeynyy-yazyk-i-fenomen-muzeya [in Russian].
Savchuk, V. (2011). Muzei Ukrainy yak tsentry kraieznavchoi roboty v 20-kh – 30-kh rr. XX st. Kraieznavstvo, 2, 216–222 [in Ukrainian].
Snahoshchenko, V. (2013). Evoliutsiia kontsep-tualnykh modelei suchasnoho muzeiu. Svitohl-iad – Filosofiia – Relihiia, Issue 4, 306–315 [in Ukrainian].
Timofeeva, L. S. (2012). Muzejnaja pedagogika ili pedagogika muzeja: formirovanie ponjatijno-kategorial'nogo apparata. Filologija i kul'tura, 2, 287–291 [in Russian].
Trojanskaja, S. L. (2007). Muzejnaja pedagogika i ee obrazovatel'nye vozmozhnosti v razvitii obshhekul'turnoj kompetentnosti. Izhevsk: Nauchnaja kniga [in Russian].
Juhnevich, M. Ju. (2001). Ja povedu tebja v muzej. Uchebnoe posobie po muzejnoj peda-gogike. Moskva [in Russian].
Excellence in Practice: Museum Education Prin-ciples and Standards. (2002). American Associa-tion of Museums, URL: http://ww2.aam-us.org/docs/default-source/accreditation/ committee-on-education.pdf?sfvrsn=0 14. Gregorová, A. (1984). Múzeá a múzejníctvo. Martin: Matica slovenská.