ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ МУЗЕЙНИХ ЗАНЯТЬ: ВІД ПРОСВІТНИЦТВА ТА ІДЕОЛОГІЇ – ДО ІНТЕРАКТИВНОСТІ ТА УНІВЕРСАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Олексій Караманов Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, Україна https://orcid.org/0000-0002-0067-0747

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4833.1.2019.185004

Ключові слова:

Музей, музейний простір, принципи навчання, середовище навчання, музейне заняття, моделі педагогічної діяльності, універсальність.

Анотація

У статті розкриваються методологічні засади організації занять у просторі музею. На основі ретро-спективного аналізу проведено порівняння різних історичних моделей педагогічної діяльності музеїв та відпо-відних дидактичних принципів, визначено можливі образи музею як педагогічної системи. Обґрунтовано су-часні дидактичні принципи музейного заняття на основі моделі музею співучасті («participatory museum») з акцентом на універсальність та інтерактивність такої діяльності.

Біографія автора

Олексій Караманов, Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Львівський національний університет імені Івана Франка, завідувач Лабораторії музейної педагогіки (м. Львів)

Посилання

Gil', A. Ju. (2008). Jevoljucija muzeja v kontekste stanovlenija informacionnogo obshhestva. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta, 306, 35–38 [in Russian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedaho-hichnyi slovnyk. S. Holovko (Ed.). Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Kliuchko, Yu. M. (2014). Misiia suchasnoho muzeiu u konteksti osvitnikh problem. Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti, Issue 15, 43–48 [in Ukrainian].

Leshhenko, A. (2011). Participatory Museum: novyj uroven' muzejnoj interaktivnosti. Muzej, 3, 38–40 [in Russian].

Mysheva, T. P. (2006). Stanovlenie muzeja i muzejnoj pedagogiki. Vestnik Taganrogskogo instituta imeni A. P. Chehova, 2, 129–133 [in Russian].

Panteleichuk, I. V. (2002). Virtualnyi muzei. Pytannia kulturolohii. Kyiv, Issue 18, 60–64 [in Ukrainian].

Pshenichnaja, S. V. (2001). «Muzejnyj jazyk» i fenomen muzeja. Serija «Mysliteli»: V diapazone gumanitarnogo znanija. Issue 4: Sbornik k 80-letiju professora M. S. Kagana. Sankt-Piterburg: Sankt-Peterburgskoe filosofskoe obshhestvo, 233. URL: http://anthropology.ru/ru/text/ pshenichnaya-sv/muzeynyy-yazyk-i-fenomen-muzeya [in Russian].

Savchuk, V. (2011). Muzei Ukrainy yak tsentry kraieznavchoi roboty v 20-kh – 30-kh rr. XX st. Kraieznavstvo, 2, 216–222 [in Ukrainian].

Snahoshchenko, V. (2013). Evoliutsiia kontsep-tualnykh modelei suchasnoho muzeiu. Svitohl-iad – Filosofiia – Relihiia, Issue 4, 306–315 [in Ukrainian].

Timofeeva, L. S. (2012). Muzejnaja pedagogika ili pedagogika muzeja: formirovanie ponjatijno-kategorial'nogo apparata. Filologija i kul'tura, 2, 287–291 [in Russian].

Trojanskaja, S. L. (2007). Muzejnaja pedagogika i ee obrazovatel'nye vozmozhnosti v razvitii obshhekul'turnoj kompetentnosti. Izhevsk: Nauchnaja kniga [in Russian].

Juhnevich, M. Ju. (2001). Ja povedu tebja v muzej. Uchebnoe posobie po muzejnoj peda-gogike. Moskva [in Russian].

Excellence in Practice: Museum Education Prin-ciples and Standards. (2002). American Associa-tion of Museums, URL: http://ww2.aam-us.org/docs/default-source/accreditation/ committee-on-education.pdf?sfvrsn=0 14. Gregorová, A. (1984). Múzeá a múzejníctvo. Martin: Matica slovenská.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Історія освіти