ДО ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРЕДМЕТНОГО ПОЛЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ БІОГРАФІСТИКИ

Автор(и)

  • Ірина Розман Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри філологічних дис-циплін та соціальних комунікацій, Україна https://orcid.org/0000-0002-4951-0074

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4833.1.2019.184955

Ключові слова:

Педагогічна біографістика, педагогічна персоналія, історико-педагогічна наука, галузь педагогічної науки, наукова методологія, науково-дослідницький інструментарій.

Анотація

Обґрунтовується потреба уконституювання педагогічної біографістики як окремої галузі (напряму; субдисципліни) історико-педагогічної науки. Через призму наукового дискурсу з’ясовується її предметне поле, статус, основні компоненти й атрибути, пізнавальні можливості, інші характеристики. Показано, що об’єктом педагогічної біографістики є педагогічна персоналія у розмаїтті її зв’язків із соціокультурним сере-довищем певної історичної доби, єдності її індивідуального і соціального, відображених у життєвому шляху та процесі і результатах суспільної діяльності і творчому доробку. Визначено і схарактеризовано основні струк-турні компоненти цього об’єкта.

Біографія автора

Ірина Розман, Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри філологічних дис-циплін та соціальних комунікацій

Мукачівський державнмй університет

Посилання

Valevskij, A. L. (1993). Osnovanija biografiki. Kiїv: Nauk. dumka [in Russian].

Dzhurinskij, A. N. (2013). Istorija pedagogiki i obrazovanija. Moskva: Izdatel'stvo Jurajt [in Russian].

Dichek, N. (2001). Biohrafichnyi metod yak in-strument doslidzhennia vitchyznianoi istorii pedahohiky. Shliakh osvity, 4, 15–19 [in Ukrainian].

Popova, T. N. (2012). Istoriografija v chelove-cheskom izmerenii. Іstorіografіchnі doslіdzhennja v Ukraїnі, Issue 22, 262–292 [in Russian].

Savchuk, B. (2016). Aktualni problemy rozvytku pedahohichnoi personalistyky v Ukraini. Peda-hohichna personalistyka: teoriia, istoriia, osvitnia praktyka: proceedings of the Scientific and Prac-tical Conference. Ivano-Frankivsk, 55−59. URL: conference.pu.if.ua/forum/files/25022016/ zbirnyk.pdf [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. (1999). Kontseptualni zasady rozvytku istoryko-pedahohichnoi nauky v Ukraini. Shliakh osvity, 1, 41−45 [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. (2001). Personaliia v istory-ko-pedahohichnomu dyskursi. Shliakh osvity, 4, 10–15 [in Ukrainian].

Jaroshevskij, M. G. (1985). Psihologija tvor-chestva i tvorchestvo v psihologi. Voprosy psiho-logii, 6, 14−27 [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Історія педагогічної думки