ПЕДОЛОГІЯ І ПИТАННЯ ВИВЧЕННЯ УЧНЯ В ТЕОРІЇ І ПРАКТИЦІ 1920–1930-Х РОКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4833.1.2019.184954

Ключові слова:

Педологія, тематика вивчення учнів, педагогічна характеристика, педологічна харак-теристика, зміст і структура характеристики.

Анотація

Стаття присвячена теоретичній реконструкції досягнень педології як науки в її українському вимірі в часовому проміжку 1923–1937 рр. Шляхом аналізу науково-педагогічних праць українських педологів та педаго-гів-практиків 1920–1930-х років систематизовано і узагальнено результати основних напрямів вивчення учнів з акцентом на тематиці досліджень та їх практичній спрямованості. Стаття містить схеми, зразки педа-гогічних і педологічних характеристик та вимоги до їх змісту і методики складання.

Біографія автора

Олександр Міхно, Кандидат педагогічних наук, директор

Педагогічний музей України.

Посилання

Anan’in, S. (1923). Pedologiya. Put’ prosvesh-heniya, 4, 39–54 [in Russian].

Balashov, E. M. (2012). Pedologiya v Rossii v per-voy treti ХХ veka. Sankt-Peterburg: Nestor-Istoriya [in Russian].

Bolotnikova, I. V. (2004). Rozvytok idei tsilisnoho doslidzhennia dytyny v ukrainskii pedolohii 20–30-kh rokiv ХХ stolittia. Candi-date’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Volobuiv, P. Yu. (1927). Robocha ustanovka shkilnoi hrupy. Ukrainskyi visnyk eksperymental-noi pedahohiky ta refleksolohii, 1, 6–31 [in Ukrainian].

Hordon, L., Smaliuha, O. (1937). Pro uspishnist uchniv, perevedenykh iz spetsialnykh shkil u masovi. Komunistychna osvita, 6, 94–106 [in Ukrainian].

Huk, I. (1929). Sotsialnyi syluet suchasnoho uchnia. Radianska osvita, 10, 53–61 [in Ukrainian].

Detskiy kollektiv i rebenok. A. Zaluzhnogo, S. Lozinskogo (Ed.). (1926). Har’kov: Knigospіlka [in Russian].

Elkin, D. (1928). Pro reproduktsiiu rukhiv u ditei. Ukrainskyi visnyk eksperymentalnoi peda-hohiky ta refleksolohii, 1, 69–83 [in Ukrainian].

Krasnopol’skiy, Je. (1926). K voprosu ob izuchenii social’nyh proyavleniy detey. Detskiy kollektiv i rebenok. A. Zaluzhnogo, S. Lozinskogo (Ed.). Har’kov: Knigospіlka, 197–211 [in Russian].

Kudrytskyi, M. (1929). Yak indyvidualni osoblyvosti ta umovy domashnoho zhyttia uchniv trudovykh shkil vplyvaiut na kharakter biudzhetu yikhnioho chasu. Pratsi naukovo-pedahohichnoi komisii. V. Durdukivskoho (Ed.). (Vol. 1.). Kyiv, 225–237 [in Ukrainian].

Kurek, N. (2004). Istoriia likvidacii pedologii i psi-hotehnіki. Sankt-Peterburg: Aleteya [in Russian].

Mandryka, A. (1925). NOT v pedagogike. Put’ prosveshcheniya, 4, 1–45 [in Russian].

Mikhno, O. P. (2014). Psykholohichnyi seminar V. Sukhomlynskoho ta yoho rol u vyvchenni osobystosti uchnia. Nauk. visnyk Mykolaivskoho derzh. un-tu im. V. O. Sukhomlynskoho. Ser. «Ped. nauky». Mykolaiv: MNU im. V. O. Sukhomlynskoho, 1.46(108), 89–97 [in Ukrainian].

Mukhina, E. O. (1928). Sproba vyvchennia sot-sialnykh reaktsii u ditei 11–13 rokiv. Ukrainskyi visnyk eksperymentalnoi pedahohiky ta refleksolohii, 1, 35–52 [in Ukrainian].

Pedolohiia: pidruchnyk dlia pedahohichnykh insty-tutiv. O. S. Zaluzhnoho (Ed.). (1933). Kharkiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Pro novyi poriadok vstupu uchniv, shcho zakinchuiut semyrichnu trudovu shkolu, do profshkil. (1929). Biuleten Narodnoho komisariatu osvity. 24 trav. 1 cherv. № 21, 4–5 [in Ukrainian].

Rubinshteyn, S. L. (1935). Psihologo-pedago-gicheskaya harakteristika uchashchihsya na-chal’noy i sredney shkoly. Voprosy pedagogi-cheskogo obrazovaniya. Moskva, 37–66 [in Ukrainian].

Serhuchov, O. (1928). Emotsii nashoho shkoli-ara. Radianska osvita, 5, 41–44 [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. V. (1994). Vytoky i zasady ukrainskoi shkoly refleksolohii ta pedolohii (20-ti roky). Pedahohika i psykholohiia, 3, 107–118 [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. V. (1996). Napriamy ukrainizatsii shkoly v radianskyi period (1920–1933). Rozvytok pedahohichnoi nauky. Narysy istorii ukrainskoho shkilnytstva (1905–1933). O. V. Sukhomlynskoi (Ed.). Kyiv: Zapovit, 121–153 [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. (2012). Psykhotekhnika – vtrachenyi napriam radianskoi pedahohichnoi nauky i praktyky. Pedahohichna i psykholohichna nauky v Ukraini: do 20-richchia NAPN Ukrainy. (Vol. 1–5. Vol. 1: Zahalna pedahohika ta filoso-fiia osvity) Kyiv: Ped. Dumka, 107–125 [in Ukrainian].

Suhomlinskiy, V. A. Chemu i kak uchit’ nashih detey: stat’ya: mashinopis’ s avtorskoy prav-koy. Tsentr. derzh. arkhiv vyshchykh orhaniv vlady i upravlinnia Ukrainy, f. 5097, spr. 760, ark. 2–21, f. 5097, spr. 760, ark. 2–21 [in Russian].

Tagamlickaya, S. (1926). Deti-vozhaki v detskih domah g. Odessy. Detskiy kollektiv i rebenok. A. Zaluzhnogo, S. Lozinskogo (Ed.). Har’kov: Knigospіlka, 109–137 [in Russian].

Taraniv, A. (1931). Biudzhet chasu nashykh uchniv. Radianska osvita, 10–12, 58–60 [in Russian].

Tarasevich, N. (1923). Pedologiya i ee znachenie v sovremennom pedagogicheskom stroitel’stve. Put’ prosveshcheniya, 4, 1–22 [in Russian].

Fihurin, O. (1929). Khatni umovy zhyttia uch-niv. Shliakh osvity, 11, 169–176 [in Russian].

Fihurin, O. (1929). Pedahohichni kharakterystyky ditei sotsvykhivskoho viku. Radianska shkola, 11–12, 58–63 [in Ukrainian].

Yanchenko, T. V. (2017). Vytoky ta zasady nau-kovoho rozvytku i praktychnoho vtilennia pedolohii v Ukraini. Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Історія педагогічної думки