Постать Ф. Прокоповича в історії Києво-Могилянської академії
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4833.1.2012.15343Анотація
У статті зроблена спроба аналізу педагогічних та гуманістичних поглядів постаті видатного педагога, філософа та богослова Ф. Прокоповича. На основі джерельних матеріалів аналізується діяльність ученого, який був прихильником гуманістичних ідей університетського виховання, ставив за основу наукове пізнання й критичне відношення до всіх наукових і життєвих питань, був противником абсолютної першості духовенства у всіх питаннях життя. Ф. Прокопович доводив необхідність науковості, доступності знань. Діяльність ученого на посаді ректора академії була спрямована на вдосконалення освіти й діяльності академії як центру академічного інтелектуального життя молоді.
Ключові слова: гуманізм; доступність знань; удосконалення освіти.
Посилання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Ващенко Г. Виховний ідеал / Г. Ващенко. – Полтава, 1994.
Зеньковский В. В. Проблемы воспитания в свете христианской антропологи / В. В. Зеньковский. – М. : Свято-Владимирское братство, 1993. – 240 с.
Кузьміна С. Педагогіка в Київській духов-ній академії: інституційні умови викладан-ня / С. Кузьміна // Київська академія. – 2008. – Вип. 5. – С. 123.
Ничик В. М. Феофан Прокопович / В. М. Ничик. – К. : Думка, 1977. – 112 с.
Патрило І. Педагогія Київсько-Могилянської Академії 1631–1817 рр. / І. Патрило. – Рим : стародрук, 1998. – 620 с.
Прокопович Ф. Філософськи твори : в 3-х томах / Феофан Прокопович. – К. : Науко-ва Думка, 1981. – Т. 2. – 340 с.
Українська педагогіка в персоналіях : навч. посібник у 2 кн. / за ред. О. В. Сухомлинської. – К. : Либідь, 2005. – Кн. 1. – 624 с.
Феофан (Прокопович) [Електронний ре-сурс] : Благотворительный фонд «Русское Православие». – Режим доступу : http://www.ortho-rus.ru/cgi-bin/ps_file.cgi?2_3856. – Назв. с экрана.