Педагогічний зміст поняття «важкі діти» в радянській педагогіці (20–30 роки ХХ століття)

Автор(и)

  • Катерина Іващенко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4833.1.2011.15281

Анотація

У статті охарактеризовано педагогічний зміст поняття «важкі діти» в радянській педагогіці (20–30 рр. ХХ ст.). Особлива увага приділяється колу специфічних термінів, які використовувалися для означення групи дітей з труднощами у поведінці та розвитку. Узагальнено думки та висновки вчених і педагогів радянського періоду, які досліджували різноманітні відхилення від норми означеної категорії дітей.

Ключові слова: радянська педагогіка; важкі діти; важковиховувані діти; морально-дефективні діти; діти з відхиленнями від норми; виняткові діти; аномальні діти.

Посилання

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Арямов И. А. Рефлексология и педагогіка. / И. А. Арямов // На путях к новой школе. – 1924. – № 3. – С. 48–55.

Бельский П. Г. К вопросу о типах трудных детей в массовой школе / П. Г. Бельский, В. Н. Мясищев // Трудные дети в масссо-вой школе (работа поста охраны детства): Сб. ст. сотрудников каб. профилактики во-спитуемости ЛПИ. – Л. : Изд-во ЛПИ, 1933. – С. 40 65.

Бельський П. Г. Исследование эмоциональ-ной сферы несовершеннолетних, отклоня-ющихся от нормы в своем поведении / П. Г. Бельський. – М. : Юрид. изд-во, 1924. – 90 с.

Варшава Б. Є. Психологический словар / Б. Є. Варшава, Л. С. Выготский. – М. : Учпе-дгиз, 1931. – 206 с.

Выготский Л. С. Собрание сочинений: в 6 т. Т. 5. – М. : Педагогика, 1984.

Заботы о дефективных детях // Пед. мысль – 1920. – № 7–8. – С. 115–117.

Залкинд А. Б. Дети, социально выбитые из колеи / А. Б. Залкинд // На путях к новой школе. – 1924. – № 10–12. – С. 17–25.

Куфаев В. И. Социально-запущенные дети и подростки и методы работы с ними / В. И. Куфаев // Трудные дети и подростки и методы работы с ними в детучреждениях: По материалам Моск. обл. совещ. зав. дет. домами, 15–19 дек. 1933 г. / под. ред. О. Л. Бем, В. И. Куфаева. – М. : МОНО, 1934. – С. 3–47.

Куфаев В. И. Юные правонарушители / В. И. Куфаев. – М. : Новая Москва, 1925. – 356 с.

Макаренко А. С. Тезисы доклада «Органи-зация воспитания трудного детства» / А. С. Макаренко // Педагогические соч. : в 8 т. / А. С. Макаренко. – М. : Педагогика, 1983. – Т 1. – С. 53–54.

Попов М. Проблеми відхилень у поведінці неповнолітніх у педагогічній науці. (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) / М. Попов // Рідна шк. – 2003. – № 4, 9.

Современный словарь по педагогике / сост. Е. С. Рапацевич – Мн. : Современный слово, 2001. – 928 с.

Сорока-Росинский В. Н. Трудновоспитуе-мые / В. Н. Сорока-Росинский // Педаго-гические соч. / В. Н. Сорока-Росинский. – М. : Педагогика, 1991. – С. 137–152.

Трудновоспитуемые дети // Малая советс-кая энциклопедия : в. 10 т. – М. : Сов. эн-цикл. 1930. – Т. 8. – С. 966–967.

Ф. № 166. Оп. 4. Од. зб. 914.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Історія педагогічної думки