Періодизація розвитку засобів наукової комунікації в педагогічній науці в Україні в другій половині ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4833.2.2010.15257Анотація
У статті запропоновано й обґрунтовано періодизацію розвитку засобів наукової комунікації у педагогічній науці в Україні у другій половині XX століття. Зокрема, виділено такі етапи: перший етап – (1950 рік – до кінця 80-х рр. XX ст.) – етап поступового розвитку засобів наукової комунікації в педагогічній науці в Україні в руслі радянських традицій інформаційного обміну в науці; другий етап – (початок 90-х рр. XX ст. – початок XXI ст.) – етап бурхливого розвитку засобів наукової комунікації в педагогічній науці в Україні та їх поступової інтеграції у світову систему наукової комунікації.
Запропонована періодизація, на думку автора, допоможе ефективніше організувати дослідження проблем функціонування засобів наукової комунікації у педагогічній науці, передбачити й прогнозувати тенденції її розвитку.
Ключові слова: періодизація; педагогічна наука; розвиток; засоби наукової комунікації.
Посилання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Сухомлинська О. В. Періодизація педагогі-чної думки в Україні: кроки до нового ви-міру / О. В. Сухомлинська // Зб. наук. пр. : спецвип. «До витоків становлення україн-ської педагогічної науки» (гол. ред. В. Г. Кузь та ін.). – К. : Наук. світ, 2002. – С. 31–40.
Гупан Н. М. Історіографія розвитку істори-ко-педагогічної науки в Україні / Н. М. Гупан. – К. : Нац. пед ун-т імені М. П. Драгоманова, 2000. – 222 с.
Иванов С. А. Некоторые аспекты процессов коммуникации в науке [Электронный ре-сурс] / С. А. Иванов // Междунар. форум по информ. и документации. – М., 2002. – Т. 27. – № 3. – С. 3 – 9. – Режим доступа к ст. :
http://www.viniti.ru/cgi-bin/nti/forum_nti.pl?action=show&yer=2002&issue=3&page=4&magnify=100.
Михайлов А. И. Научные коммуникации и информатика / А. И. Михайлов, А. И. Черный, Р. С. Гиляревский. – М. : Наука, 1976. – 436 с.
Старостин Б. А. Параметры развития нау-ки / Б. А. Старостин. – М. : Наука, 1980. – 280 с.
Про партійну і радянську пресу, радіомов-лення і телебачення : зб. документів і мате-ріалів [ред. колегія: доц. А. З. Окороков та ін.; пер. з рос. вид. (вид-во «Мысль», 1972 р.)]. – К. : Політвидав України, 1974. – 690 с.
Хміль Н. А. Науково-педагогічні журнали: регіональний вимір (1991–2005 рр.) / Н. А. Хміль // Вісн. Луган. нац. пед ун-ту імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. Ч. 1. – 2006. – № 19 (114). – С. 55–59.
Хміль Н. А. Аналітичний огляд сучасної української електронної науково-педагогічної періодики [Електронний ресурс] / Н. А. Хміль // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2008. – № 2 (6). – Режим доступу до журн. : http://www. nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em6/emg.html.
Хміль Н. А. Аналітичний огляд наукових Інтернет-конференцій педагогічної спря-мованості українського сегменту мережі Ін-тернет / Н. А. Хміль // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту імені Павла Тичини / гол. ред. : М. Т. Мартинюк. – Ч. 4. – Умань, 2008. – С. 217–224.
Хміль Н. А. Електронні дискусії як середо-вище спілкування в науково-педагогічному співтоваристві / Н. А. Хміль // Вісн. Луган. нац. пед. ун-ту іме-ні Тараса Шевченка : Педагогічні науки. – 2008. – № 18 (157). – С. 200–206.