До питання теоретичного узагальнення феномену педагогічного новаторства (ретроспективний вимір)
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4833.2.2009.15203Анотація
У статті проаналізовано теоретичні аспекти сутності феномену педагогічного новаторства. Сконцентровано увагу на різних варіантах класифікації педагогічних інновацій та запропоновано власні вектори класифікації феноменів новаторства за критерієм масштабності їх впливу. Представлено перші узагальнення щодо дослідження діяльності і внеску новаторських навчальних закладів минулих століть на теренах України.
Ключові слова: педагогічне новаторство; класифікація інновацій; вектор новаторства.
Посилання
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
Березівська Л.Д. Реформування шкільної освіти в Україні у ХХ ст. : монографія / Л.Д. Березівська. – К. : Богданова А.М., 2008. – 406 с.
Бургин М.С. Инновации и новизна в педа-гогике // Советская педагогика. –1989. – № 12. – С. 36–40.
Гончеренко С.У. Наука і навчальний пред-мет / С.У. Гончаренко // Педагогічна і психологічна науки в Україні: збірник нау-кових праць до 15-річчя АПН України. – Т. 2. : дидактика, методика, інформаційні технології. – К. : «Пед. думка», 2007. – С. 19–36.
Гончаренко С. Український педагогічний словник / С.У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – С. 233–234.
Даниленко Л.І., Паламарчук В.Ф. Наукові засади інноваційної освітньої діяльності в Україні // Постметодика. – 2004. – № 2–3. – С. 11–18.
Загвязинский В.И., Атаханов Р. Методоло-гия и методы психолого-педагогического исследования / В.И. Загвязинский, Р.И. Атаханов. – М. : Academia, 2001. – С. 17.
Караковский В.А. Моделирование воспита-тельных систем : теория практике / В.А. Караковский : сб. науч. статей. – М. : Педагогика, 1995.
Ковач Ш. Типы педагогических инноваций / Ш. Ковач. // Педагогическое обозрение (Венгрия). – 1985. – С. 54–56.
Ле Гофф Ж. С небес на землю. (Культуро-логические тексты) / Жак Ле Гофф // Одиссей. Человек в истории. – М. : Наука, 1991. – С. 25–44.
Лутай В.С. Філософія сучасної освіти : мо-нографія / В.С. Лутай. – К. : Центр «Логос -9», 2001. – 205 с.
Паламарчук В.Ф. Інноваційні процеси в педагогіці : першооснови педагогічної ін-новатики / В.Ф. Паламарчук. – Т. 2. – К. : Освіта України, 2005. – 503 с.
Попова О.В. Становлення і розвиток інно-ваційних педагогічних ідей в Україні у ХХ ст. : монографія / О.В. Попова. – Харків, 2001. – 234 с.
Сбруєва А.А. Тенденції реформування се-редньої освіти розвинених англомовних країн в контексті глобалізації (90-ті рр. ХХ – поч. ХХІ ст.) : монографія / А.А. Сбруєва. – Суми : Сумська обл. друкарня «Козацький вал», 2004. – 500 с.
Селевко Г.К. Современные образователь-ные технологии / Г.К. Селевко: учебное по-собие. – М. : Народное образование, 1998. – 256 с.
Сиротенко Г.О. Інноваційний потенціал освіти: досягнення на тлі проблем // По-стметодика. – 2004. – № 2–3. – С. 19–28.
Сухомлинська О.В. Методологія історико-педагогічного дослідження / О.В. Сухомлинська // Педагогічна і психо-логічна науки в Україні : збірник наукових праць до 15-річчя АПН України. – Т. 1. : те-орія та історія педагогіки. – К. : «Пед. дум-ка», 2007. – С. 36–51.
Ушинский К.Д. О пользе педагогической литературы / К.Д. Ушинский // Пед. соч. : в 6 т. – Т. 1. – М. : Педагогика, 1988. – С. 160–176.
Цирлина Т.В. Авторская школа: тенденции развития / Т.В. Цирлина // Педагогичес-кий полилог. – 2006. – № 3–4 (Август). – С. 24–29.
Юсуфбекова Н.Р. Педагогическая иннова-тика : исторические аспекты / Н.Р. Юсуфбекова // Современные про-блемы историко-педагогических исследо-ваний. – М. : РАО, 1992. – С. 15–18.